שיווק ומכירות אונליין, על "tip" המזלג
על שיווק ומכירות כללי:
שיווק ומכירות הם תהליכים של יצירת לקוחות, ולקוחות הם נשמת אפו של העסק שלך. הדבר אולי הראשון שיש לעשות בחשיבה על שיווק זה להגדיר את אסטרטגיית השיווק שלך או התמהיל השיווקי. אין דרך אחת נכונה ואין כלל אצבע לאסטרטגיה שיווקית מוצלחת; האסטרטגיה צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהתהליך העסקי שלכם, וייחודית לחברה או למיזם שלכם. עם זאת, ישנם צעדים פשוטים ונקודות חשובות בהם תוכלו להיעזר ולחשוב על הכיוון והטקטיקה שבו אתם רוצים להשתמש בכדי להגדיל את המכירות וכמובן לשמור על נאמנות הלקוחות.
אסטרטגיית שיווק כוללת צריכה בדרך כלל לכלול ארבע אסטרטגיות שונות:
- אסטרטגית חדירה לשוק.
- אסטרטגיית צמיחה. אסטרטגיה זו לבניית העסק שלך עשויה לכלול: אסטרטגיה פנימית כגון איך להגדיל את כוח האדם שלכם, אסטרטגיית רכישות לדוגמא רכישת עסק אחר, אסטרטגית זיכיון, אסטרטגיה אופקית שבה אתם מספקים את אותו סוג של מוצרים למשתמשים שונים, או אולי אסטרטגיה אנכית שבו מספקים את אותם המוצרים לכלל הלקוחות, אך אולי ברמות שונות או בשרשרת הפצה שונה וכדומה.
- אסטרטגיית ערוצי הפצה. מגוון אפשרויות עבור ערוצי הפצה יכולה לכלול יצרני ציוד מקוריים (OEM), כוח מכירות פנימי, מפיצים, או קמעונאים ועוד.
- אסטרטגיה תקשורתית. איך אתה מתכוון להגיע ולמכור ללקוחות שלך? בדרך כלל יש מגוון רחב של שילובים בטקטיקה זו כגון: מבצעים, פרסום, יחסי ציבור, מכירה אישית, וחומרים מודפסים כמו חוברות, קטלוגים, עלונים, ועוד.
עד כאן על קצה המזלג ובכללי (מדיי) על אסטרטגיית שיווק, במידה ופיתחתם אסטרטגיית שיווק מקיפה אזי כעת ניתן להגדיר את אסטרטגיית המכירות שלך. כאשר השאלה המנחה כאן הינה "איך אתם מתכוונים למעשה למכור את המוצר שלכם?".
כל אסטרטגיית מכירות שונה מהשנייה אך ניתן למור כי היא צריכה לכלול שני אלמנטים עיקריים:
- אסטרטגית כוח המכירות. אם אתם מתכוונים לגייס כוח מכירות, קבוצות של אנשי מכירות, האם בכוונתכם להשתמש באנשים שלכם או אולי אנשי מכירות עצמאיים? מה כמות אנשי המכירות שיש לכם לגייס לכוח המכירות? איזה סוג של אסטרטגיות גיוס יהיו לכם ובמה תרצו להשתמש? מי יכשיר את כוח זה? לכל השאלות האלו ועוד אתם צריכים לענות.
- פעילות המכירה. כאשר אתם באים להגדיר את אסטרטגיית המכירות שלכם, חשוב מאוד לפרק אותה לפעילויות ממשיות. למשל, אתם צריכים לזהות את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם אחת לאחת ולהבין אותם. לאחר שהכנתם רשימה של לקוחות פוטנציאליים (פרסונות), יש לתעדף את אנשי קשר, בחירת הלקוחות המובילים עם הפוטנציאל הגבוה ביותר לקנייה ראשונה (עם הסתכלות על השנייה והשלישית). בשלב הבא יש לזהות ולאפיין במדויק את תהליך המכירה עצמו, ממה מורכב (שיחות, פגישות וכדומה), זמן ממוצע עלות ועוד.
זה על קצה המזלג ממש "על שיווק ומכירות". רוצים עוד? המשיכו לעוד מאמרים נוספים.
הצטרפו למבחן ה-MOBILE הגדול – כמה אתם "מחוברים"?
במהלך קריאת הכתבה:
- לא עברתי למובייל – היה מעניין מאוד (אהה… נכון יש לי מובייל).
- הצצתי במובייל פעם אחת בלבד. (היה מעניין אבל חייב לענות).
- הצצתי במובייל מספר פעמים. (נחמד, אבל המובייל בא קודם).
- על מה אתה מדבר? אני קורא מהמובייל עכשיו!
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לשיח?אשמח לקבל את תגובתך!