מנהל שותפים – Affiliate Manager
מנהל שותפים – Affiliate Manager, אז מה זה בעצם?
מנהל שותפים בחברה לרוב תומך בשותפי החברה ומנהל את תכנית השותפים הכללית של החברה. תכנית שותפים מציעה תמריצים והטבות כגון תשלומי עמלות, לאנשים המשווקים את שירותי או מוצרי החברה (לדוגמא, ניהול חנות אינטרנט) ללקוחות פוטנציאלים אחרים המעוניינים. תוכנית שותפים היא אחד הסוגים הנפוצים ביותר כיום לשיווק באינטרנט שנועד בעיקר להגדיל את החשיפה של העסק באמצעות מספר האנשים שאינם מועסקים ישירות על ידי החברה אלא נחשבים משווקים בלבד תמורת עמלה כמובן. תפקידיו של מנהל השותפים כוללים מציאת שותפים חדשים , ניהול מערכות יחסים עם שותפים קיימים ופיתוח פעילויות שיווק שונות ומגוונות כדי למשוך שותפים חדשים. מנהל שותפים אחראי על הדרכת שותפים בפועל ופועל כל הזמן בכדי לשפר את התכנית.
הפעילות היום יומית של מנהל השותפים מורכבת מתקשורת יום יומית עם השותפים ומספקת להם תמיכה גלובלית. אחריותו של מנהל השותפים כוללת בין היתר אך לא רק לכתוב ולשלוח עשרות מיילים ועלונים מדיי יום, לענות לשיחות טלפון כדי לעזור לשותפים וכל זאת על מנת לשווק את המוצר או השירות של החברה בהצלחה. לדוגמה, מנהל שותפים יכול לשלוח ניוזלטר המכריז על מוצר נבחר ששותפים יכולים להציע לציבור על מנת להגדיל את מכירותיהם הכלליות וכתוצאה מכך להגדיל את תשלום העמלה שלהם . כאשר יש לשותפים שאלות , בין אם הקשורים לחשבונות שלהם או המוצרים שהם משווקים , לעתים קרובות הם מופנים למנהל השותפים בכדי לטפל בבעיות אלה. אם מנהל השותפים אינו יכול לענות על השאלה באופן מיידי , עליו לערוך מחקר מקיף ולדבר עם נציגי חברה בכדי לקבל את התשובות לשאלותיהם.
עוד חובה גדולה שמנהלי שותפים עוסקים בה באופן תקופתי כוללת הנפקת תשלומים לשותפיה המבוססים על העמלות שהם מרוויחים. לדוגמה, ייתכן שמנהל השותפים צריך לכתוב ולאשר המחאות לשותפים שנרשמו לתכנית שותפים שמשלמת עמלה של 10 אחוזים כתוצאתה של רכישות של מוצרים או שירותים דרך ניהול חנות האינטרנט של השותף. מחלוקות על תשלומים לעתים קרובות מופנות אף הם למנהל השותפים, מטרתו היא לפתור סכסוכים אלה ולהיות אחראי לפעילויות התשלום וניהול הכולל של התוכנית מתוך החברה. מנהל השותפים צריך לנהל גם את החשבונות של השופים בתיקו וזאת על מנת להבטיח את הביצועים הטובים ביותר האפשריים עבור החברה, אשר לעתים קרובות כולל מתן עזרה פרטנית בעת צורך או להפסקת יחסים עם שותפים שלא מתפקדים על פי הסטנדרטים המחמירים של תכנית השותפים. לדוגמה, מנהל שותפים יכול לספק הדרכה לשותפים עם ביצועים נמוכים במטרה לעזור להם לשפר את ההפניות או למכור מוצרים נוספים.
אדם שרוצה לעבוד כמנהל שותפים לעתים קרובות צריך מיומנויות בגיוס ומכירות. מנהל השותפים חייב לשותפים פוטנציאליים ולשכנע אותם להשקיע את הזמן הדרוש כדי לשווק את המוצר או השירות. חלק מהתהליך כרוך בבדיקת כישורים והרקע של שותפים פוטנציאליים כדי לקבוע אם הם יכולים להצליח בכלל בשיווק המוצר או השירות אותו מציעה החברה.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לשיח?אשמח לקבל את תגובתך!