SEMO – העולם החדש בשיווק און ליין
תכלס, זו המצאה שלי אבל תמשיכו לקרוא אולי תלמדו משהו
תכלס, זו המצאה שלי אבל תמשיכו לקרוא אולי תלמדו משהו
אם כפי שכולם אומרים SEO או קידום אתרים מת מוות פתאומי, הרי שקידום אתרים במדיה החברתית או בשמו הידוע יותר SEM ימות גם עוד כחמש שנים או יותר. לכן, כדאי לשמור על קור הרוח ולהמשיך לשתף נכון להיום כמו מטורפים.
קידום אתרים SEO ו-SEMבעולם החיפוש של היום, יש הרבה דיבורים על איך הרשתות החברתיות השתלטו על השוק, איך המילה הכתובה החברתית היא המלכה ושהתוכן הוא עדיין המלך אך איבד קצת ממעמדו. אופטימיזציה של מנועי חיפוש הלוא זה SEO "מת" ועם עדכונים של מערכת החיפוש של גוגל כגון פינגווין ופנדה ניתן לומר כי אלו המסמרים האחרונים בארון הקבורה של קידום האתרים כפי שאנו מכירים נכון להיום.
אז נכון, הרשתות החברתיות משמעותיות היום יותר מתמיד ויש להיות שם און ליין תמיד. אבל, ניתן לומר כי עדיין מוקדם מדי להסיק מסקנות על מותו של קידום האתרים (SEO). אנו רואים היום שינויי מגמה ואותות שבשלבים מסוימים היו מאוד משמעותיים מקבלים חשיבות מופחתת או מוחלפים עם אותות אמתיים חדשים יותר ויותר. המערכת בכללותה, לעומת זאת, נשארה אותו הדבר.
אז מה תכלס השתנה?
הדבר הראשון שניתן לראות שהשתנה זו התנהגות המשתמש. את המידע היום הנצרך ע"י המשתמשים מעכלים בנתחים קטנים יותר, לעתים תכופות יותר, וכל אחד היום הוא בעל סמכות ובעל דעה בנושא זה או אחר. משתמשים נמצאים היום באינטראקציה חברתית יותר והמידע משותף בהתאם ועפ"י רצונם. אהבתי, שיתופים וציוצים הם חלק מהתמהיל היום יותר ממתמיד.
הנקודה שלי בעניין.
הנקודה שלי היא פשוטה, הטענה ש- SEO מת ושהמדיה החברתית השתלטה על החיפוש נכונה בחלקה. מה שבאמת קורה היום הוא שילוב של SEO ו- SEM בסינרגיה. החלק החברתי במשחק החיפוש הפך לחלק בלתי נפרד מעולם החיפוש של היום. עולם החיפוש והתוכן של היום התפתח לערוצים גדולים יותר, משמעותיים יותר, מתוחכמים יותר וכל זאת בהדגשת תחום חדש הלוא הוא שיווק און ליין כללי. השילוב של החברתי בעולם החיפוש עושה רק טוב ונותן עוד מגוון כלים ונתונים לדעת יותר על המשתמשים ובכך לתת להם את מה שהם רוצים וצריכים בלי כל האפור והרעש שמסביב.
עולם החיפוש יתפתח שוב ושוב ככל שהוא גדל ושולח זרועות למקומות שונים. טכניקות אופטימיזציה וסטטיסטיקה כפי שאנו מכירים אותם היום ישתנו ויגדלו. מדדים שהיום מבטיחים עולמות יהיו עם הזמן מיושנים ויצאו חדשים וטובים יותר. ולכן קידום אתרים "מת" – כלומר, קידום אתרים כפי שהכרנו אותו לפני שנים אינו דומה היום ולא יהיה דומה למה שיבוא מחר.
אז מה הלאה?
עתידית אנו נראה שינויים מבניים בתחום ושינויי מגמות שלאו דווקא יהיו לרעה. נוכל לראות אתרים ללא SEO בכלל במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש וזאת רק בגלל הרלוונטיות שלהם וכוחם החברתי. המלצות וביקורות של אנשים חברתיים ומובילי דעה כל אחד בתחומו יהיו רלוונטיים יותר וישותפו בתוך תוצאות החיפוש, התאמה אישית למשתמש על בסיס פלטפורמה תהיה מתוחכמת ורלוונטית יותר מתמיד ועוד שינויים בהתאם.
העולם היום הוא עולם ה- SEMO – עולם האופטימיזציה והשיווק לא רק במנועי החיפוש אלא בכלל בעולם השיווק האונליין והאוף ליין. היום יותר מתמיד צריך לעבוד יותר וקשה יותר במגוון פלטפורמות וערוצים על מנת להשיג את התוצאות הרצויות לנו. תוכן הוא עדיין המלך שלא תבינו אותי לא נכון אבל הרשת החברתית היא המלכה, ה- Mobile זה הנסיך ושיתופים, ציוצים, סטאטוסים ועוד הם החיילים. האם אתם משחקים את משחק השחמט?
רוצים לדעת יותר על קידום אתרים ושיווק באינטרנט? יש לך שאלה או בעיה בקידום האתר שלכם או אולי האלפיקציה שלכם? אין בעיה צרו איתי קשר עכשיו ואני אנסה לעזור.
צרו קשר עכשיו כאן.
© Copyright 2015 - Marketing Extra